لوگوی برندهای معروف پوشاک، ترکیبی از هنر، تاریخ و هویت برندهاست. از لوگوی مینیمال و دو حرف متقابل «G» در گوچی گرفته تا مونوگرام لوکس «LV» در لویی ویتون و دو حرف درهم «C» در شنل، همگی نماد اصالت و شکوه هستند....
آرم ماشین های خارجی نه تنها هویت برند را بازتاب می کنند، بلکه فلسفه و روح هر شرکت را انتقال می دهند. ویژگی های لوگو خوب شامل سادگی، ماندگاری و قدرت انتقال پیام است؛ چیزی که در برندهایی مثل تسلا با نوآوری و آینده نگری،...
کاغذ کالک یک نوع کاغذ نیمه شفاف با بافتی یکنواخت و مقاومت مناسب است که به همین دلایل، در حوزه طراحی و هنر کاربرد فراوان دارد. از کاغذ کالک، در طراحی انواع لوگو و آرم استفاده می شود و استحکام بالای آن موجب شده برای تهیه...
صفحه آرایی کاتالوگ بخش مهمی از طراحی کاتالوگ حرفه ای است که با رعایت اصولی مانند انتخاب اندازه مناسب صفحات، تنظیم حاشیه امن و استفاده از شبکه بندی منظم اجرا می شود. در یک صفحه آرایی استاندارد باید به رزولوشن تصاویر...
معادل فارسی کاتالوگ در جدول واژه های فهرست، کارنما، کالانما، کارنما، دفترچه و کتابچه می باشد. البته معانی ذکر شده، معادل دقیقی برای کاتالوگ (Catalog) نیستند اما در زبان فارسی هنگام طراحی کاتالوگ حرفه ای و جداول معمولا از...
داستان لوگوی ورساچه با سر مدوسا آغاز شد، شخصیتی از اساطیر یونان که نماد قدرت، جذابیت و اغواگری است. این لوگو از اجزای کلیدی همچون سر مدوسا، قاب Greek Key، فونت و نوشتار برند، رنگ بندی تک رنگ و چیدمان متقارن تشکیل شده که همه...
لوگوی دانشگاه تهران یکی از شناخته شده ترین نمادهای علمی و فرهنگی کشور است که توسط استاد محسن مقدم طراحی شده است. لوگوی دانشگاه تهران از جمله بهترین لوگوهای ایرانی است که هویت بصری بزرگ ترین دانشگاه ایران را بازتاب می...
بسیاری از کسب و کار ها طراحی لوگو را امری ساده می دانند و آن را به چشم یک نماد تزئینی نگاه می کنند، در حالی که لوگو نخستین چیزی است که توجه مشتری را جلب می کند و می تواند به موفقیت یا شکست برند کمک کند. اگر لوگو هویت برند را...
لوگو یکی از اصلی ترین عناصر هویت بصری هر برند محسوب می شود. میان انواع سبک های طراحی لوگو، لوگو مونوگرام به دلیل سادگی و جذابیت بصری جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. برای اینکه بدانید تفاوت مونوگرام با لوگوتایپ چیست باید...
چاپ سنگی یکی از قدیمی ترین و مهم ترین روش های چاپ در تاریخ است که بر پایه اصل ساده تضاد بین آب و چربی شکل گرفته است. در این شیوه به جای استفاده از حروف فلزی یا قالب های آماده، متن یا تصویر مستقیماً روی یک سنگ صاف و صیقل...
لوگوی شرکت ملی نفت ایران یکی از بهترین لوگوهای ایرانی است که توسط مرحوم احمد میرزا طراحی شده است. هر زمان که این لوگو دیده می شود، ذهن مخاطب به سرعت به سمت انرژی، صنعت، نفت و حتی هویت ملی معطوف می گردد. شرکت ملی نفت ایران...
کاتالوگ خشتی که به کاتالوگ مربعی نیز شناخته می شود، نوعی از کاتالوگ است که در آن صفحات به شکل مربع طراحی و چاپ می شوند. این نوع طراحی به خصوص در دنیای طراحی گرافیک و چاپ محبوب است زیرا ظاهری منحصر به فرد و جذاب دارد که می...
مجموعه لوگو شرکت های هواپیمایی ایران نمایانگر خلاقیت، هویت و تاریخچه هر ایرلاین است و هرکدام داستانی جذاب پشت طراحی خود دارند. در این میان لوگوی ایران ایر، ایران ایرتور، ماهان، ساها و آسمان از شناخته شده ترین ها هستند...
تاریخچه لوگو رئال مادرید پر از تغییرات مهم است؛ از طراحی اولیه با حروف MCF تا اضافه شدن تاج، قاب طلایی و نوار بنفش و ... هرکدام نمادی از قدرت، شکوه و پیوند با فرهنگ اسپانیا هستند. لوگو تیم های فوتبال داستانی از تاریخ و هویت...
کتاب خوب زمانی ارزشمند است که در شرایطی مطلوب و با صحافی حرفه ای در اختیار شما قرار بگیرد. صحافی به فرآیند مونتاژ و اتصال صفحات یک کتاب و قرار دادن آن ها در یک پوشش محافظ به نام جلد گفته می شود. یک صحافی خوب باید از تمام...
کاتالوگ سه بعدی ایده به کارگیری هنر اوریگامی برای نمایش جذاب محصولات و یا خدمات است که از این تکنیک برای طراحی کاتالوگ حرفه ای استفاده کرده اند. کاتالوگ سه بعدی به این صورت است که مشتریان کاتالوگ محصول و یا معرفی خدمات...
لوگو خوب طراحی ساده ای دارد که به یاد ماندنی می شود و حتی پس از دهه ها قدیمی نخواهد شد زیرا خاطره انگیز هستند. رضا عابدینی طراح گرافیک معاصر ایران است که در رشته گرافیک از هنرستان هنرهای تجسمی فارغ التحصیل شده و از سال...
بلوار معلم در مشهد به دلیل تمرکز تعدادی از چاپخانه ها و مراکز خدمات چاپی، به یکی از مقاصد اصلی برای افرادی تبدیل شده است که به دنبال بهترین چاپخانه مشهد هستند. در این محدوده می توان انواع خدمات چاپی از جمله چاپ کاتالوگ،...
طراح لوگو سایپا، پدر گرافیک ایران یعنی استاد مرتضی ممیز است که نمونه ای روشن از برند سازی هوشمندانه محسوب شده و جزو بهترین لوگوهای مرتضی ممیز می باشد. استاد ممیز با الهام از کاشی کاری های گنبد سرخ مراغه، معماری سنتی...
تبلیغات نمایشگاهی کلید موفقیت هر کسب و کار در جذب مشتری و معرفی برند است. علاوه بر حضور فیزیکی در نمایشگاه، استفاده درست از روش هایی تبلیغاتی مانند هدیه دادن به بازدیدکنندگان، طراحی کاتالوگ حرفه ای و پخش آن، توزیع تراکت...