سبد خرید خالی است.
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
در ساده ترین تعریف می توان ست اداری را اقلامی چون سربرگ، فولدر، تقویم و .. معرفی کرد که با هدف تبلیغ یک کسب و کار و توسعه برند طراحی می شوند. تاثیر گذاری این ابزار در اعتبار بخشی به برند مستلزم رعایت اصول تعریف شده در طراحی آن ها است. شناخت اصول طراحی لوگو، نحوه انتخاب رنگ، فونت مناسب و جنس کاغذ در شخصی سازی ست اداری، می تواند به جلب اعتماد مخاطب کمک کند. رعایت تمام این اصول بدون استفاده از بهترین کیفیت چاپ بی نتیجه خواهد بود، اما بهترین چاپخانه مشهد، این هدف را برای شما محقق می سازد.
ست اداری به مجموعه ای از اقلام می گویند که برای انجام مکاتبات اداری شرکت ها و سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. این ست ها با هدف معرفی کسب و کارها، تبلیغات و بازاریابی آن ها طراحی می شوند و ابزاری برای جلب اعتماد بیشتر مشتریان هستند. ست های اداری منحصرا محدود به کاغذهای تبلیغاتی نمی شوند و اقلام متنوعی را در بر می گیرند.
ست های اداری شامل اقلام مختلفی مانند سربرگ، پاکت نامه، کارت ویزیت، تقویم، فولدر یا پوشه های مختلف است. به صورت کلی، ست اداری طیف وسیعی از محصولات را شامل می شود که عبارتند از:
مهم ترین مزیت ست اداری، کمک به ارتقای برند و حرفه ای دیده شدن کسب و کار است. با استفاده از ست اداری می توان خیلی سریع با مخاطب ارتباط برقرار کرده و در ذهن او ماندگار شد. از مهم ترین ویژگی های ست اداری می توان به موارد زیر اشاره کرد:
طراحی ست اداری باید بر اساس استانداردهای تعریف شده این حوزه انجام شود و معرف هدف و نوع فعالیت کسب و کار باشد. طراحی حرفه ای لوگو و درج مشخصات کلی برند مانند (شماره تماس، آدرس و ..)، همراه با رعایت ترکیب رنگ، از نکات مهم در طراحی ست اداری محسوب می شوند. با توحه به توضیخات مطرح شده از مهم ترین قوانین و استانداردهای تعریف شده در طراحی ست اداری شامل موارد زیر می شود:
داشتن رنگ سازمانی یکی از المان های مهم طراحی ست اداری است. این المان تاثیری ویژه در شروع فعالیت یک شرکت یا سازمان و تبلیغات چاپی آن دارد. بنابراین، با شناخت روانشناسی رنگ ها و اصول انتخاب رنگ سازمانی، می توان از تاثیر گذاری آن برای بازدهی بالاتر آن استفاده کرد. بهترین رنگ سازمانی رنگی است که در عین خاص بودن، مربوط به کسب و کار باشد. برای انتخاب رنگ سازمانی بهتر است یک رنگ اصلی را در کنار رنگی دیگر به کار ببرید.
لوگو یک نماد گرافیکی و هسته اصلی تبلیغات یک برند است. منحصر به فرد بودن یک ست اداری قبل از هر چیز به لوگو آن بستگی دارد. بنابراین برای تاثیرگذار بودن ست اداری باید به طراحی یک لوگوی زیبا توجه ویژه ای داشت. توصیه می شود یکسان بودن رنگ و لوگو، در تمامی اقلام ست اداری رعایت شود.
یکی از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت و ضخامت کاغذهای چاپی، جنس و گرماژ کاغذ است. برای یک انتخاب تاثیرگذار و طول عمر بالا، باید از جنس با کیفیت و گرماژ بالاتر کاغذ استفاده کرد.
گرماژ نسبت وزن کاغذ به مساحت یک متر مربع آن است. هر چه گرماژ کاغذ بیشتر باشد ضخامت آن بیشتر بوده و برای چاپ کیفیت بالاتری دارد. کاغذها بر اساس گرماژ شامل موارد زیر می شوند:
گرماژ کاغذ |
کاربرد |
تحریر 70 گرمی |
چاپ کتاب، استفاده در پرینتر و سندسازی های روزمره |
تحریر 80 گرمی |
چاپ کتب با کیفیت |
تحریر 90 گرمی |
چاپ کتب رنگی و اسناد با کیفیت |
تحریر 100 گرمی |
بروشورهای چند لتی و با کیفیت بالا |
گلاسه 90 گرمی |
بروشورهای دارای تعداد صفحات بالا و طرح های جذاب |
گلاسه 115 گرمی |
بروشورهای ضخامت کم و با کیفیت بالا |
گلاسه135 گرمی |
کاتالوگ ها و بروشورهای کتابچه ای |
گلاسه 150 گرمی |
چاپ پوستر، بروشور، فلایر و پاکت های تبلیغاتی |
گلاسه 200، 250 و 300 گرمی |
جلد کتب، فولدرها و کاتالوگ های تبلیغاتی دو لتی |
کاغذها تنوع گوناگونی در جنس دارند و بر این اساس هر یک در زمینه ای خاص مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از بهترین انواع جنس کاغذ در صنعت چاپ و بسته بندی عبارتند از:
نوع و سایز فونت یکی دیگر از المان های مهم در طراحی ست های اداری است. این المان ارتباطی مستقیم با هویت یک برند دارد و در جذابیت و خوانایی طرح های گرافیکی تاثیرگذار است. در طراحی و چاپ اقلام اداری بهتر است فونتی را انتخاب کرد که حالت سازمانی و مکاتبه ای دارد. دقت شود برای جذب بیشتر مخاطب استفاده از وزن های مختلف فونت، حروف ضخیم تر و یا تضاد بین متن و پس زمینه باید رعایت شود.
استفاده از طرح های اختصاصی و شخصی سازی شده ویژه برند یکی دیگر از قواعد طراحی ست های اداری است. استفاده از قالب های خاص، رنگ های اختصاصی، برجستگی، طلاکوب یا نقره کوب بودن اقلام، برخی از راهکارهای شخصی سازی ست اداری است. به این ترتیب در ذهن مخاطب هویت یک کسب و کار خاص با ویژگی های منحصر به فرد ثبت می شود و به برندینگ کسب و کار کمک زیادی می کند.
رنگ ها عنصری مهم برای انتقال صحیح احساسات و پیام یک برند به مخاطب است. اولویت مهم در این بخش رعایت اصل هماهنگی رنگ ها در تمام اقلام ست اداری است. رنگ انتخاب شده در طراحی ست اداری، باید با توجه به نوع کاغذ چاپ انتخاب شود. بهتر است رنگی انتخاب شود که ضمن افزایش زیبایی، به خوانا بودن مطالب نیز کمک کند.
یکی از اصلی ترین اصول طراحی ست اداری، چاپ حرفه ای آن ها می باشد. عدم توجه به این اصل، حتی در صورت رعایت تمامی نکات ذکر شده نتیجه، موثری در بر نخواهد داشت. با توجه به فناوری های نوین در صنعت چاپ، می توان از روش های مختلفی مانند چاپ افست و دیجیتال به عنوان بهترین روش چاپ استفاده کرد.
ست اداری یکی از راهکارهای تبلیغات و بازاریابی جهت حرفه ای دیده شدن برند در نگاه مخاطب است. مهم ترین اصل، استفاده از موارد یکسان از جمله رنگ بندی، فونت و گرافیک در طراحی ست اداری است، به شکلی که ست بودن آن ها کاملا مشخص شود. انتخاب بهترین جنس و گرماژ کاغذ، رنگ سازمانی ثابت، همخوانی فونت با نوع کسب و کار و بهترین کیفیت را در بهترین چاپخانه مشهد تجربه کنید.
آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
آدرس چاپخانه : بلوار شهید صادقی (سازمان آب)،
بین شهید صادقی 16 و 18
تلفن تماس : 05191002434
روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
پنج شنبه ها از 8 الی 14