سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×

بهترین لوگوهای معروف جهان را بشناسید

16 اردیبهشت 1404

لوگوهای معروف

لوگوهای معروف جهان نقش مهمی در شناساندن برندها و شرکت های بزرگ دارند و با طراحی های منحصر به فرد، توانسته اند جایگاه ویژه ای در ذهن مشتریان پیدا کنند. لوگو نایک با علامت سوت که نماد حرکت و پیروزی است و لوگو اپل با سیب گاز زده که نشان دهنده نوآوری و خلاقیت در دنیای فناوری است؛ نمونه هایی از طراحی لوگو حرفه ای هستند. همچنین لوگو کوکاکولا با فونت خاص و رنگ قرمز جذاب، احساس شادی و انرژی را به مشتری القا می کند. طراحی هوشمندانه و ماندگار این لوگوها، باعث شده است که در طول زمان همچنان محبوب و تاثیرگذار باقی بمانند.

زیباترین و معروف ترین لوگوهای جهان

امروزه استفاده از ابزارهای مدرن مانند طراحی لوگو با هوش مصنوعی به شرکت ها کمک می کند تا لوگویی خلاقانه و مناسب با هویت برند خود، بدون نیاز به صرف هزینه های سنگین بسازند. لوگوهای معروف جهان، نمادهای بصری شرکت ها بوده و داستان ها، ارزش ها و تاریخچه آن ها را در خود جای داده است. از بهترین لوگوهای معروف جهان که در بین مخاطبان ماندگار شده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

لوگو اپل (Apple)

لوگو اپل

لوگو اپل یکی از شناخته شده ترین لوگوهای دنیای فناوری است. این لوگو به شکل یک سیب گاز زده بوده و طراحی ساده اما بسیار هوشمندانه ای دارد زیرا سیب گاز زده به نوعی نمادی از دانش و نوآوری است. طراح این لوگو، راب جانوف بوده که عنوان می کند علامت گاز در لوگو به این دلیل اضافه شده است که سیب با یک گیلاس اشتباه گرفته نشود.

لوگو مک دونالد (McDonald's)

لوگو مک دونالد

یکی از لوگوهای معروف جهان در صنعت فست فود؛ لوگو زرد مک دونالد می باشد. حرف M بزرگ که به رنگ زرد روی زمینه قرمز قرار گرفته، بسیار ساده اما هوشمندانه است. این لوگو در سال 1940 طراحی شد که به دلیل استفاده از رنگ های روشن، حس شادی و اشتها را در مخاطب بر می انگیزد.

لوگو نایک (Nike)

لوگو نایک

لوگو نایک که با نام Swoosh شناخته می شود، یکی از ساده ترین اما موفق ترین لوگوهای تجاری در دنیاست. این لوگو نمادی از بال الهه یونانی پیروزی، به نام نایکی است. Swoosh نماد حرکت، سرعت، انرژی و قدرت بوده، که دقیقا ویژگی هایی هستند که با دنیای ورزش هماهنگ می باشند. طراح این لوگو، کارولین دیویدسون تنها ۳۵ دلار برای این طراحی دریافت کرد، اما این لوگو امروزه میلیون ها دلار ارزش دارد.

لوگو کوکاکولا (Coca-Cola)

لوگو کوکاکولا

لوگو کوکاکولا با حفظ سبک نوشتاری کلاسیک خود، توانسته همواره در ذهن مشتریان خود تاثیرگذار باقی بماند. فونت دست نویس این لوگو با استفاده از رنگ قرمز و نوشته سفید، حس انرژی، نشاط و شادی را به مخاطبان می دهد. عدم تغییر طراحی این لوگو باعث شده که برند کوکاکولا حتی در دور افتاده ترین نقاط جهان نیز شناخته شود.

لوگو آمازون (Amazon)

لوگو آمازون

لوگو آمازون در نگاه اول ساده بوده، اما جزئیات زیادی در آن پنهان شده است. خط زرد رنگی که از حرف a به z کشیده شده، نشان می دهد آمازون همه چیز برای فروش دارد. در واقع خیلی خلاقانه و جذاب، این لوگوی معروف به مخاطبان می فهماند که محصولات این برند؛ به ترتیب حروف الفبا لیست شده اند. این خط همچنین به شکل یک لبخند طراحی شده و حس رضایت مشتری را تداعی می کند.

لوگو المپیک (Olympic)

لوگو المپیک

این لوگو با پنج حلقه رنگی به هم پیوسته، نماد وحدت قاره های جهان است. هر رنگ این حلقه ها نماینده یکی از قاره ها است و پیام همبستگی بین ملت ها را منتقل می کند. طراحی لوگو المپیک ساده بوده و برای رویداد با عظمت بازی های المپیک، انتخابی شایسته به شمار می آید.

لوگو استارباکس (Starbucks)

لوگو استارباکس

لوگو استارباکس تصویر یک پری دریایی دُم دوشاخه (سایرن) بوده که برگرفته از افسانه های دریانوردی است. این لوگو را به دلیل تاریخچه بندری شهر سیاتل (محل تولد استارباکس)، انتخاب کرده اند. شکل این لوگو در طول سال ها ساده تر شده اما هنوز هویت و ریشه خود را حفظ کرده است.

لوگو گوگل (Google)

لوگو گوگل

یکی دیگر از بهترین لوگوهای معروف جهان؛ گوگل است که از رنگ های زنده و متنوع مانند آبی، قرمز، زرد و سبز استفاده می کند که نمایانگر تنوع و آزادی هستند. نوع تایپوگرافی گوگل ساده و قابل خواندن است و تغییریافته از فونت Sans Serif می باشد. نکته قابل توجه این است که رنگ های لوگو به صورت منطقی پشت سر هم قرار نگرفته اند که همین امر غیرقابل پیش بینی بودن نتایج گوگل را نشان می دهد.

لوگو اسپاتیفای (Spotify)

لوگو اسپاتیفای

لوگو اسپاتیفای دایره ای سبز رنگ با سه خط موج دار سفید درون آن است. این سه خط نماد سیگنال های صوتی هستند و به نوعی پخش موسیقی را تداعی می کنند. انتخاب رنگ سبز، باعث شده لوگو حس سر زندگی و نوآوری داشته باشد که این طراحی مدرن، ساده و هماهنگ با دنیای دیجیتال است. اسپاتیفای با این لوگو موفق شده در بین سرویس های پخش موسیقی هویت مشخصی برای خود بسازد.

لوگو ان بی سی (NBC)

لوگو ان بی سی

شبکه تلویزیونی NBC یکی از رنگارنگ ترین لوگوهای دنیا را دارد. این لوگو نماد یک طاووس بوده که رنگ های متنوعی دارد. طراحی این لوگو به گونه ای بوده که هر رنگ، نماینده یک بخش مختلف از برنامه های این شبکه است. در این لوگو طاووس نگاهش به سمت راست بوده و نمادی از رو به جلو بودن یا پیشرفت را نشان می دهد.

جمع بندی

لوگوها نقش بسیار مهمی در شکل گیری تصویر برند در ذهن مخاطب دارند. برندهای بزرگی مانند اپل، مک دونالد، ان بی سی، گوگل، استارباکس، آمازون، کوکاکولا و نایک، هر کدام توانسته اند از طریق لوگوی خود، پیامی روشن و تأثیرگذاری را منتقل کنند که همیشه در ذهن مخاطب باقی بماند.

شما می توانید طراحی لوگو برای کسب و کار خود را به طراحان حرفه ای چاپخانه آنلاین شهرچاپ بسپارید تا با دقیق ترین جزییات، لوگویی ماندگار برای برند شما طراحی کنند.

تماس با ما
  • آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
    بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3

    تلفن تماس : 05191002434
    روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
    پنج شنبه ها از 8 الی 14

نمادهای اعتماد