سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو و اهمیت آن

18 اسفند 1403

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو

روانشناسی رنگ ها به عنوان یک علم، به بررسی تأثیرات رنگ ها بر احساسات و رفتار انسان می پردازد و در طراحی لوگو، این علم به طراحان کمک می کند تا پیام برند را به شیوه ای مؤثرتر منتقل کنند. رنگ ها می توانند به طور قابل توجهی بر تصمیم گیری مصرف کنندگان تأثیر بگذارند. انتخاب رنگ مناسب می تواند باعث افزایش شانس خرید و وفاداری مشتریان شود. به همین دلیل، طراحی لوگو باید با دقت انجام شود و رنگ ها به گونه ای انتخاب شوند که با هویت برند همخوانی داشته باشند.

این نکته قابل ذکر است که در بهترین چاپخانه مشهد، روانشناسی رنگ در طراحی لوگو به خوبی رعایت شده و بهترین رنگ ها برای چاپ لوگو شما انتخاب می شوند.

روانشناسی رنگ ها در طراحی لوگو

رنگ ها نقش بسیار مهمی در زندگی ما ایفا می کنند و می توانند احساسات و ادراکات ما را به طور قابل توجهی تحت تأثیر قرار دهند. در طراحی لوگو، استفاده از رنگ های مناسب می تواند لوگو را ماندگار کرده و به برند مورد نظر کمک کند تا پیام خود را به خوبی به مخاطبان منتقل کند.

رنگ آبی

لوگوهایی با رنگ آبی

آبی رنگ آرامش، اعتماد و امنیت است. این رنگ اغلب توسط برندهایی استفاده می شود که می خواهند حس اعتماد و حرفه ای بودن را منتقل کنند. برندهای فناوری و مالی مانند فیسبوک، آی بی ام، اسکایپ و تلگرام از رنگ آبی در لوگو خود استفاده می کنند. به طور کلی لوگو با رنگ آبی به دلیل القای اطمینان و اعتماد به مخاطبان برای برندهای مالی، فناوری اطلاعات، حمل و نقل، بهداشت و درمان و حوزه انرژی انتخاب بسیار مناسبی است.

رنگ قرمز

لوگو شرکت ها با رنگ قرمز

قرمز رنگ انرژی، قدرت و هیجان است. این رنگ می تواند احساساتی مانند عشق یا خطر را در انسان برانگیزد. برندهایی که می خواهند پرانرژی به نظر برسند، اغلب از رنگ قرمز در لوگو خود استفاده می کنند. مثال های معروف شامل برندهایی مانند کوکاکولا، نایکی، یوتیوب و نتفلیکس هستند. امروزه بسیاری از برندهای غذایی نظیر رستوران ها برای تحریک اشتهای مشتریان خود، از رنگ قرمز استفاده می کنند.

رنگ نارنجی

رنگ نارنجی در لوگو شرکت ها

نارنجی رنگ اشتیاق، خلاقیت و جوانی است. این رنگ می تواند حس گرمی و انرژی را منتقل کند و اغلب توسط برندهایی استفاده می شود که می خواهند احساس دوستی با مخاطب برقرار کنند و خود را برندی خلاق نشان دهند. برندهایی مانند فانتا و نیکون از رنگ نارنجی در لوگو خود استفاده می کنند. در صورت انتخاب رنگ نارنجی به عنوان رنگ اصلی لوگوی خود، بهتر است به همراه آن از یک رنگ خنثی نیز استفاده کرد؛ زیرا به کارگیری رنگ نارنجی به همراه یک رنگ خنثی، موجب متعادل سازی کنتراست رنگ لوگو می شود. همچنین استفاده از رنگ نارنجی به همراه یک رنگ خنثی برای طراحی لوگو کسب و کارهایی که در حوزه تولید غذا، نوشیدنی و سرگرمی فعالیت می کنند، یک انتخاب عالی و تاثیرگذار محسوب می شود.

رنگ زرد

لوگو شرکت ها با رنگ زرد

رنگ روشن و گرم زرد موجب برانگیختن احساسات خوشحالی، شادی و دوستانه در انسان می شود. به همین دلیل این رنگ بیشتر مورد توجه برندهایی قرار دارد که می خواهند از طریق آرم کسب و کار خود این احساسات را به مخاطبان هدف خود انتقال دهند. برندهایی مانند مک دونالدز و ایکیا از رنگ زرد برای ایجاد حس سرزندگی و انرژی استفاده می کنند. این نکته قابل ذکر است که معمولاً رنگ زرد برای محصولات ارزان قیمت استفاده می شود، به همین دلیل استفاده از آن برای طراحی لوگو برندهای سطح بالا پیشنهاد نمی شود. بنابراین کسانی که محصولات و خدمات سطح بالا و گران قیمت ارائه می دهند، برای طراحی برند خود در صورت تمایل به استفاده از رنگ های زرد، بهتر است رنگ طلایی را انتخاب کنند.

رنگ سبز

رنگ سبز برای لوگو شرکت ها

سبز رنگ طبیعت، رشد و سلامتی است. برندهایی که بر روی محصولات ارگانیک و طبیعی تمرکز دارند، معمولاً از این رنگ استفاده می کنند. برندهای غذایی و زیست محیطی مانند استارباکس و جان دیر از رنگ سبز در لوگو خود استفاده می کنند.

رنگ بنفش

رنگ بنفش برای طراحی لوگو

رنگ بنفش یکی از رنگ های مناسب برای طراحی لوگوی محصولات لوکس و گران قیمت محسوب می شود. برندهایی مانند کادبری و هالمارک از رنگ بنفش برای ایجاد حس لوکس و منحصر به فرد بودن استفاده می کنند.

رنگ صورتی

رنگ صورتی در لوگو

در کشور ژاپن رنگ صورتی نماد بهار است و استفاده از این رنگ موجب انتقال احساسات امید و الهام بخش به مخاطبان می شود. از رنگ صورتی می توان به عنوان یک انتخاب مناسب برای طراحی لوگو شرکت هایی که در حوزه تولید اسباب بازی و وسایل کودک فعالیت می کنند استفاده کرد. در حال حاضر برخی از محبوب ترین برندهای دنیا که در طراحی لوگوی خود از رنگ صورتی استفاده کرده اند شامل ادوبی، ایندیزاین، دریبل و دانکین دوناتز هستند.

رنگ قهوه ای

رنگ قهوه ای در طراحی لوگو

از رنگ قهوه ای به عنوان مکمل رنگ سبز برای طراحی لوگو کسب و کارها و شرکت هایی که در حوزه تولید محصولات ارگانیک و محیط زیست فعالیت می کنند، استفاده می شود. رنگ قهوه ای برای برندهای تولید کننده شکلات و قهوه نیز یک رنگ محبوب به شمار می رود. امروزه لوگوهای محبوب و معروفی که از رنگ قهوه ای استفاده می کنند شامل نسپرسو و یو پی اس می باشند.

رنگ مشکی

لوگو شرکت ها با رنگ مشکی

به طور کلی رنگ مشکی نماد اعتبار، قدرت، کارآمدی، تجمل، اغواگری، محافظت، ظرافت و پیچیدگی است. همین امر سبب شده است که به عنوان یکی از بهترین رنگ ها برای طراحی لوگو برندهای لوکس شناخته شود. برندهایی مانند شانل، نایکی، کنتی و پرادا از رنگ مشکی درطراحی لوگو خود استفاده کرده اند.

رنگ سفید

طراحی لوگو با رنگ سفید

رنگ سفید نماد سادگی و خلوص است. این رنگ اغلب برای ایجاد حس مدرنیته استفاده می شود. طراحان حرفه ای در طراحی لوگو از رنگ سفید به عنوان یک رنگ مکمل استفاده می کنند. برندهایی مانند اپل، آدیداس، تسلا و فدکس از رنگ سفید برای ایجاد حس سادگی و ظرافت در طراحی لوگو شرکت خود استفاده کرده اند.

ترکیب رنگ در طراحی لوگو

دقت شود ترکیب رنگ در طراحی لوگو باید هماهنگ با یکدیگر باشند. بهتر است از ۲ تا ۳ رنگ در طراحی لوگو استفاده شود زیرا تعداد زیاد رنگ ها می تواند لوگو را شلوغ نشان دهد. همچنین رعایت کنتراست رنگ ها به لوگو کمک می کند تا در پس زمینه های مختلف، لوگو به خوبی دیده شود. برای مثال، ترکیب رنگ های تیره و روشن مانند مشکی و سفید، می تواند لوگو را برجسته نشان دهد. مهم ترین نکاتی که هنگام ترکیب رنگ در طراحی لوگو باید رعایت شوند عبارتند از:

  • رنگ های مکمل: استفاده از رنگ هایی که در مقابل هم در چرخه رنگ قرار دارند کنتراست بالایی ایجاد می کند، مانند آبی و نارنجی
  • تعداد رنگ ها: معمولاً استفاده از ۲ تا ۳ رنگ اصلی در طراحی لوگو کافی است. استفاده از رنگ های زیاد می تواند طراحی را شلوغ و نامنظم نشان دهد.

جمع بندی

روانشناسی رنگ در طراحی لوگو نقش اساسی در انتقال احساسات، ارزش ها و هویت برند ایفا می کند. هر رنگ دارای معنای خاصی است و می تواند بر ناخودآگاه مخاطب تأثیر بگذارد. برای مثال، رنگ آبی حس اعتماد و آرامش را منتقل می کند اما رنگ قرمز نشان دهنده انرژی و هیجان می باشد. انتخاب هوشمندانه رنگ ها به لوگو برند کمک می کند تا در ذهن مخاطب ماندگار شود.

شما می توانید چاپ لوگو برند خود را به چاپخانه آنلاین شهرچاپ بسپارید، تا با بالاترین کیفیت و بهترین قیمت لوگو شما چاپ انجام شود.

تماس با ما
  • آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
    بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3

    تلفن تماس : 05191002434
    روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
    پنج شنبه ها از 8 الی 14

نمادهای اعتماد