سبد خرید خالی است.
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
انتخاب بهترین فونت مناسب برای کاتالوگ به عوامل مختلفی مانند نوع محصول، مخاطب هدف و سبک طراحی بستگی دارد. فونت باید به گونه ای باشد که حتی در اندازه های کوچک نیز به راحتی قابل خواندن بوده و چشم خواننده را خسته نکند. فونت هایی مانند فونت یکان پلاس، فونت لاله زار، فونت ایران سنس، فونت کلمه و فونت چمران در زبان فارسی و فونت هایی مانند Helvetica، Serif، Script و Garamond در زبان انگلیسی، فونت های محبوبی هستند که برای طراحی انواع کاتالوگ مورد استفاده قرار می گیرند.
بهترین فونت فارسی برای طراحی کاتالوگ، باید خوانایی بالایی داشته باشد و همچنین حرفه ای و جذاب به نظر برسد. از بهترین فونت های فارسی برای طراحی کاتالوگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:
فونت یکان پلاس جز پرکاربردترین فونت های فارسی است که حدود ۴۷ درصد از وب سایت های ایرانی از این فونت استفاده می کنند. این فونت در ۸ وزن مختلف توسعه یافته است که می توان آن را در مکان های مختلفی از جمله، متن معرفی شرکت در کاتالوگ مورد استفاده قرار داد.
فونت لاله زار یکی از قدیمی ترین فونت های فارسی برای تولید محتوا به حساب می آید. این فونت ساختاری ضخیم و تو پر داشته و شباهت بسیار زیادی به فونت های استفاده شده در مجله ها و روزنامه های قدیمی دارد. امروزه استفاده از فونت فارسی لاله زار در استوری ها و کپشن های اینستاگرام رواج پیدا کرده است. از مهم ترین ویژگی های این فونت می توان به خوانایی خوب و جذابیت بالا اشاره کرد.
ایران سنس را می توان به عنوان یکی از پرکاربردترین فونت های فارسی برای استفاده در انواع کاتالوگ ها و سایت ها دانست. این فونت برای استفاده در پارگراف های طولانی مناسب می باشد و چشم مخاطب را خسته نمی کند. همچنین فونت ایران سنس در ۶ وزن مختلف منتشر شده است که برای انواع سایز کاتالوگ مناسب می باشد و وزن regular آن بیشترین کاربرد را در طراحی کاتالوگ دارد.
فونت کلمه در طراحی کاتالوگ، استوری اینستاگرام و تراکت ها کاربرد دارد و برای تیتر، متن های کوتاه و بنرها مورد استفاده قرار می گیرد. این فونت به دلیل شیک و مدرن بودن، در طراحی های گرافیکی، تبلیغات فروشگاه و انواع سازمان ها مورد استفاده قرار می گیرد.
این فونت جزو دسته فونت های توپر فارسی بوده که با توجه به سبک خاص حروف، برای طراحی پوستر، کاتالوگ، وب سایت و رابط کاربری (UI) گزینه ای مناسب محسوب می شود. یکی از ویژگی های این فونت، ایجاد کردن فضای خالی در برخی از حروف است. طراحی حروف با فواصل مناسب و ساختار ساده باعث می شود فونت چمران حتی در اندازه های کوچک نیز خوانا باشد.
انتخاب بهترین فونت انگلیسی برای طراحی کاتالوگ، بستگی به نوع محتوا، هویت برند و مخاطب هدف دارد. با شناخت انواع متفاوت فونت های انگلیسی شما می توانید برای طراحی های خود بهترین فونت انگلیسی را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. برخی از پرکاربردترین فونت های انگلیسی برای طراحی کاتالوگ عبارتند از:
این فونت به دلیل طراحی ساده، تمیز و خوانا، در بسیاری از زمینه ها از جمله طراحی گرافیک، برندینگ، تبلیغات و رابط کاربری استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های فونت Helvetica، طراحی دقیق و متوازن حروف و فاصله مناسب بین آن ها است که باعث شده حتی در اندازه های کوچک قابل خواندن باشد.
فونت های Serif به دسته ای از فونت ها اطلاق می شوند که انتهای حروف دارای خطوط یا زوایای اضافی هستند. فونت انگلیسی serif قدیمی ترین فونت انگلیسی است که برای متن های طولانی در کتاب ها، روزنامه ها و مجلات استفاده می شوند.
فونت Script یکی دیگر از انواع فونت های انگلیسی پرکاربرد است که حالت دست نویس دارد. در طراحی کاتالوگ زمانی که به متن دست نویس نیاز باشد، از این فونت استفاده می شود. فونت Script برای انواع کاتالوگ، کارت دعوت، کارت عروسی، محتوای فانتزی و کودکانه مورد استفاده قرار می گیرد.
این فونت جز پرکاربردترین فونت های انگلیسی بوده اما نمی توان از آن برای متون طولانی استفاده کرد. این فونت برای درج کردن عناوین در بروشور، پوستر، کاتالوگ و ... مورد استفاده قرار می گیرد و ظاهری خاص و جذاب دارد.
فونت کلاسیک Garamond کمی منحنی بوده و دارای نوک تیز می باشد که برای متون ادبی و کاتالوگ، انواع بروشور، وبلاگ های مد و مجله کاربرد دارد. این فونت چشم را کمتر خسته می کند و برای مطالعه طولانی مدت مناسب است.
انتخاب فونت مناسب برای کاتالوگ، نقش مهمی در انتقال پیام برند و جذب مخاطب دارد. فونتی که برای کاتالوگ استفاده می شود باید علاوه بر زیبایی، خوانایی بالایی نیز داشته باشد تا مخاطب بتواند به راحتی اطلاعات محصول یا خدمات را مطالعه کند. برای تیترها از فونت هایی تو پر استفاده می شود تا توجه را جلب کند، اما برای متن بدنه از فونت هایی ساده و خوانا استفاده می شود. مهم ترین مواردی که در بهترین مرکز چاپ کاتالوگ نیز به آن توجه می شود، عبارتند از:
سایز فونت در طراحی کاتالوگ یکی از عوامل مهم در حفظ خوانایی و جذابیت بصری است. اندازه فونت باید به گونه ای انتخاب شود که بدون اینکه صفحه شلوغ یا خسته کننده به نظر برسد اطلاعات به راحتی قابل خواندن باشد.
در هنگام طراحی کاتالوگ، رنگ متن باید با پس زمینه کنتراست کافی داشته باشد تا نوشته ها به راحتی دیده و خوانده شوند. در عناوین و زیرعنوان ها نیز، می توان از رنگ سازمان مربوطه استفاده کرد تا توجه مخاطب جلب شود، اما باید از استفاده بیش ازحد رنگ های متنوع پرهیز کرد تا طراحی شلوغ و غیرحرفه ای به نظر نرسد.
ضخامت فونت در کاتالوگ یکی از عوامل مهم در طراحی گرافیکی و خوانایی محتوا به شمار می رود. در هنگام طراحی کاتالوگ برای تیترها از فونت های ضخیم (Bold) جهت جلب توجه و برای متن های توضیحی از فونت های نازک تر (Regular) یا (Light) به منظور خوانایی بهتر استفاده می شود.
انتخاب فونت مناسب برای کاتالوگ اهمیت زیادی در جذابیت و خوانایی محتوا دارد. باید فونت هایی را انتخاب کرد که هم ظاهر حرفه ای و مدرن دارند و هم به راحتی قابل خواندن هستند. فونت هایی مانند فونت یکان پلاس، فونت لاله زار، فونت ایران سنس، فونت کلمه و فونت چمران به دلیل سادگی و وضوح، متن کاتالوگ را به شکلی واضح نشان داده و به راحتی قابل خواندن هستند. همچنین بهتر است از استفاده همزمان بیش از دو یا سه نوع فونت در یک کاتالوگ پرهیز کرد تا ظاهر آن مرتب و هماهنگ باقی بماند.
در صورتی که نیاز به طراحی یک کاتالوگ حرفه ای با زیباترین فونت نسبت به محتوا دارید، می توانید با چاپخانه آنلاین شهرچاپ در ارتباط باشید.
آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
تلفن تماس : 05191002434
روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
پنج شنبه ها از 8 الی 14