دیجیتال مارکتینگ با کاتالوگ دیجیتال چگونه انجام می شود؟
20 تیر 1404
دیجیتال مارکتینگ با کاتالوگ دیجیتال به معنای استفاده از یک محتوای هدفمند و قابل اشتراک گذاری است که می تواند در هر لحظه و هر مکان روی موبایل، لپ تاپ یا حتی شبکه های اجتماعی به دست مخاطب برسد. با استفاده از انواع کاتالوگ دیجیتال نه تنها هزینه ها کاهش می یابد، بلکه نرخ تبدیل مشتریان نیز به طرز چشمگیری بالا می رود.
مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ
یکی از ابزارهایی که توانسته بازاریابی دیجیتال را متحول کند، کاتالوگ دیجیتال است. برای اینکه بدانید کاتالوگ دیجیتال چیست، باید گفت این نوع از کاتالوگ نسخه هوشمند و تعاملی از بروشور و کاتالوگ چاپی است که به راحتی روی موبایل، لپ تاپ یا حتی شبکه های اجتماعی قابل استفاده می باشد. از جمله مزایای استفاده از کاتالوگ دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:
افزایش آگاهی از برند
افزایش دسترسی به مشتریان
تعامل بیشتر با مشتریان
نمایش بهتر محصولات
افزایش آگاهی از برند
استفاده از ویدئو، لوگو، تصاویر اختصاصی برند و لینک دهی به شبکه های اجتماعی در طراحی کاتالوگ دیجیتال، باعث می شود برند در ذهن مخاطب ماندگار شود.
افزایش دسترسی به مشتریان
با کاتالوگ دیجیتال، محدودیت جغرافیایی و زمانی معنایی ندارد و مخاطبان می توانند در هر نقطه ای از جهان و هر ساعتی از شبانه روز به محصولات و خدمات دسترسی داشته باشند. برخلاف انواع کاتالوگ چاپی که هزینه بالایی در چاپ دارند، نسخه دیجیتال فقط از طریق موبایل، لپ تاپ و تبلت قابل دسترس است و از طریق انتشار در شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایت قابل دسترس است.
تعامل بیشتر با مشتریان
کاتالوگ دیجیتال مناسب برای کمپین های فروش سراسری و آنلاین است که بستری برای تعامل با مخاطب می باشد. در این نوع کاتالوگ ها امکان کلیک، پخش ویدئو، امکان ذخیره و اشتراک گذاری آسان کالا فراهم است.
نمایش بهتر محصولات
در کاتالوگ دیجیتال تصاویر محصولات با کیفیت بالایی قرار می گیرد و دارای اطلاعات فنی و قیمت می باشد. از جمله مشخصات یک کاتالوگ خوب دیجیتال، امکان افزودن زوم تصویر، گالری تصاویر و توضیحات چندزبانه است.
نحوه استفاده از کاتالوگ دیجیتال در دیجیتال مارکتینگ
یکی از نقاط قوت کاتالوگ دیجیتال استفاده از آن در سوشال مدیا و ایمیل مارکتینگ است. از جمله روش های کاربردی برای استفاده بهینه از کاتالوگ دیجیتال شامل موارد زیر می شود:
انتشار در شبکه های اجتماعی
قرار دادن در سایت
ارسال از طریق ایمیل
انتشار در شبکه های اجتماعی
پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ و لینکدین بسترهای مناسبی برای معرفی محصولات هستند و باعث دسترسی سریع و گسترده به مخاطب هدف می شود. در شبکه های اجتماعی می توان لینک یا نسخه قابل مشاهده کاتالوگ را در استوری، پست یا بیو قرار داد تا مخاطبان به سادگی با محصولات آشنا شده و باعث افزایش بازدید از محصولات در کوتاه ترین زمان شود.
قرار دادن در وب سایت
قرار دادن لینک مستقیم خرید در کاتالوگ دیجیتال و لینک دهی به صفحات مرتبط، باعث افزایش نرخ ماندگاری کاربر در سایت شده و بازدیدکنندگان به اطلاعات کامل تری از محصولات دسترسی پیدا خواهند کرد.
ارسال از طریق ایمیل
می توان در قالب یک خبرنامه یا ایمیل، لینک یا پیش نمایشی از کاتالوگ را برای مخاطبان ارسال کرد. این روش برای اطلاع رسانی سریع درباره محصولات جدید، تخفیف ها یا معرفی برند بسیار مفید است.
استفاده از کاتالوگ دیجیتال به عنوان ابزار فروش
تیم فروش می تواند کاتالوگ دیجیتال را در جلسات آنلاین یا حضوری با قابلیت هایی مثل ویدئو، صدا، لینک خرید یا حتی فرم سفارش به مشتریان ارائه دهد. ترکیب کاتالوگ دیجیتال با استراتژی های دیجیتال مارکتینگ، باعث کاهش هزینه ها شده و مسیر ارتباط با مشتری را بسیار ساده و مؤثر می سازد.
نتیجه گیری
با استفاده از کاتالوگ دیجیتال کسب و کارها می توانند محصولات و خدمات خود را به روشی حرفه ای، جذاب و کم هزینه معرفی کنند. چاپخانه آنلاین شهرچاپ با طراحی انواع کاتالوگ دیجیتال این امکان را فراهم می کند که برندها با مخاطبان خود تعامل بیشتری داشته باشند، دسترسی گسترده تری ایجاد کرده و تجربه ای متفاوت در ارائه محتوا رقم بزنند.