سبد خرید خالی است.
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
بر اساس روانشناسی رنگ، هر یک از رنگ ها دارای معنا و مفهوم خاصی هستند، از این رو در زمان انتخاب یک رنگ خاص برای برند خود باید به حوزه فعالیت و کسب و کار خود توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید به خوبی مخاطب را تحت تاثیر قرار دهید. به عبارتی دیگر در ابتدا باید به درستی بازار هدف خود را شناسایی کرده و سپس رنگ هایی که می توانند بهترین توصیف از کسب و کار شما را داشته باشند انتخاب نمایید. در مسیر شناسایی برند، کارت ویزیت یکی از مهمترین عواملی است که کسب و کار شما را به مخاطب معرفی می کند و می توان گفت که کارت ویزیت به نوعی نماینده شرکت و بخشی از هویت برند شما می باشد.
بنابراین انتخاب بهترین رنگ برای کارت ویزیت با توجه به نوع کسب و کار، بسیار حائز اهمیت بوده و رنگ هایی مانند رنگ های سفید، مشکی، آبی، قرمز، سبز و نارنجی هر کدام باید در جایگاه مناسب خود استفاده شوند. اگر ساکن شهر مشهد هستید می توانید از خدمات چاپ کارت ویزیت مشهد استفاده کنید و طراحی آن را به تیم مجرب و حرفه ای شهر چاپ بسپارید تا با خلاقیت در ترکیب رنگ ها، بهترین نتیجه را برای شما رقم بزنند.
یکی از مهم ترین موارد در انتخاب بهترین رنگ برای کارت ویزیت، آشنایی با روانشناسی رنگ ها می باشد. علم رنگ شناسی به شیوه ترکیب رنگ ها و دسته بندی رنگ های اولیه، ثانویه و ... می پردازد. اساس این تئوری چرخه رنگ است که از آن برای مشخص نمودن رنگ های مشابه، متضاد و مکمل استفاده می کنند. به طور کلی با درک اصول استفاده صحیح از رنگ ها می توانید مناسب ترین ترکیب رنگ را با توجه به هدف، چشم انداز و ارزش برند انتخاب نمایید.
به این نکته توجه داشته باشید که یک رنگ خاص می تواند در موقعیت های مختلف، معانی متفاوتی داشته باشد که با توجه به شرایط باید رنگ مناسب را انتخاب کرد. به عنوان مثال رنگ سفید در فرهنگ های اسلام، یهودی و مسیحیت با مراسمات شادی و عروسی مرتبط است، ولی در برخی فرهنگ های آسیای شرقی رنگ سفید نشان دهنده مراسم عزا می باشد.
بر اساس روانشناسی رنگ ها برای طراحی و چاپ کارت ویزیت، می توان از رنگ های مختلفی برای شناسایی هر چه بهتر برند استفاده نمود که در ادامه لیستی از بهترین رنگ ها برای داشتن یک کارت ویزیت حرفه ای معرفی خواهند شد:
رنگ سفید گزینه مناسبی برای کسب و کارهای نوپا می باشد. در واقع رنگ سفید نشان دهنده یک شروع تازه و القای حس اعتماد به مخاطب است و از این رو بیشتر کسب و کار های تازه تاسیس، زمینه کارت ویزیت خود را به رنگ سفید انتخاب می کنند. اما برای متمایز شدن از سایر رقبا این رنگ نمی تواند بهترین انتخاب ممکن باشد؛ مگر آنکه بر روی رنگ سفید کارت با استفاده از مهارت و خلاقیت بهترین طراحی بصری انجام شود تا حالت متفاوت تری به خود بگیرد.
کارت ویزیت با رنگ مشکی بسیار شیک و تاثیر گذار است و مناسب برندهایی با مخاطبان خاص می باشد. با ترکیب رنگ مشکی و طلایی در کارت ویزیت می توانید جلوه بسیار زیبا به آن ببخشید و ذهن مخاطب را کاملا تحت تاثیر قرار دهید.
استفاده از رنگ آبی در کارت ویزیت، انتقال دهنده پیام صداقت و قابل اعتماد بودن است. به عبارتی رنگ آبی حس آرامش را ایجاد می کند که از این رو می تواند انتخاب مناسبی برای مشاغلی که در حوزه مشاوره فعالیت دارند، مناسب باشد. البته دقت داشته باشید که رنگ آبی تیره، حرفه ای تر است و اگر می خواهید برند شما در ذهن مخاطب تاثیر بیشتری داشته باشد در طراحی کارت ویزیت خود از رنگ آبی تیره استفاده نمایید.
قرمز رنگ شور و نشاط است و استفاده از آن در کارت ویزیت بیانگر عمل گرا و پرشور بودن کسب و کار است. این رنگ به خوبی می تواند توجه و حواس فیزیکی مخاطب را تحریک نماید که در نتیجه می تواند گزینه ای عالی برای کسب و کارهای مرتبط با مواد غذایی باشد.
سبز نماد امنیت، تعادل، ثروت و رشد است. به عبارتی رنگ سبز نشانه سلامتی، طبیعت و پرورش یافتن است که می توانند گزینه مناسبی برای مددکاران اجتماعی و مشاوران خیریه باشد.
نارنجی رنگی مثبت بوده و به تحریک احساسات می پردازد. از لحاظ روانشناسی، این رنگ با خلاقیت و سرزندگی مرتبط است و از این رو معمولا در طراحی کارت ویزیت آژانس های هواپیمایی و کمپین های کوهنوردی استفاده می شود. همچنین معمولا گروه های اجتماعی و کمدین ها نیز از این رنگ در تبلیغات خود استفاده کرده و سایز کارت ویزیت خود را کوچک انتخاب می کنند. البته باید به این نکته توجه نمود که استفاده بیش از حد این رنگ در کارت ویزیت و تبلیغات، موجب انتقال حس اضطراب و استرس می شود که در استفاده از آن باید هوشمندانه تر عمل نمود.
رنگ فیروزه ای می تواند انتخابی ایده آل برای کارت ویزیت افراد فعال در زمینه ارتباطات رسانه ای، کلینیک های سلامتی و صنایع فن آوری کامپیوتر باشد. در واقع این رنگ روحیه خوب و افکار مثبت را به مخاطبان انتقال می دهد.
بنفش حس ثروت و تجمل را به مخاطبان منتقل می کند و برای کسب و کارهایی که محصولاتی با کیفیت ارائه می دهند مانند فروشگاه ها، مناسب می باشد.
رنگ صورتی نمادی از مراقبت، زیبایی و لطافت است، از این رو کسب و کار هایی که در حوزه زیبایی فعالیت دارند در کارت ویزیت خود از این رنگ استفاده می نمایند.
کارت ویزیت طلایی نمی تواند گزینه مناسبی برای تمامی کسب و کارها باشد، در واقع فقط مشاغلی که محصولات و خدمات لوکس و گران قیمت ارائه می دهند، بهتر است که از این رنگ در کارت ویزیت خود استفاده نمایند. البته توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این رنگ موجب می شود که حس غرور و از خود راضی بودن به مخاطب منتقل شود، در نتیجه بهتر است که از ترکیب رنگ های سفید یا تیره در کارت ویزیت های طلایی استفاده شود.
رنگ نقره ای نشانی از تکنولوژی و مدرنیته است. استفاده از رنگ نقره ای در کنار سایر رنگ ها می تواند ترکیب فوق العاده ای ایجاد کند که در طراحی کارت ویزیت های جذاب و تاثیرگذار برای مشاغل مربوط به فناوری توصیه می شود.
انتخاب بهترین رنگ برای کارت ویزیت، جهت شناسایی هرچه بهتر برند و نوع کسب و کار بسیار حائز اهمیت می باشد، در نتیجه رنگ مناسب برای کارت ویزیت باید بر اساس شناخت کسب و کار و روانشناسی رنگ ها انجام شود. رنگ سفید برای مشاغل تازه تاسیس انتخاب بهتری می باشد در حالی که رنگ سبز و مشکی برای برندهای مطرح و بزرگ مناسب تر می باشند. همچنین استفاده از رنگ های صورتی و نارنجی برای کسب و کارهایی که به ارائه محصولات می پردازند توصیه می شود.
به طور کلی با انتخاب بهترین رنگ برای کارت ویزیت، می توانید به خوبی برند خود را به مخاطبان هدف معرفی نمایید؛ نظر آن ها را به خود جلب کرده و پیشرفت چشمگیری در کسب و کار داشته باشید.
بعد از انتخاب رنگ مناسب برای کارت ویزیت، نوبت به طراحی خلاقانه آن می رسد تا بتوان با ترکیب رنگ های مختلف، یک طرح عالی برای کارت ویزیت ایجاد کرد. به همین دلیل باید حتما طراحی کارت ویزیت را به یک گروه حرفه ای مانند شهر چاپ آنلاین بسپارید تا بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید.
آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
آدرس چاپخانه : بلوار شهید صادقی (سازمان آب)،
بین شهید صادقی 16 و 18
تلفن تماس : 05191002434
روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
پنج شنبه ها از 8 الی 14