سبد خرید خالی است.
| محصول و خدمات | تعداد | جمع |
|---|
| محصول و خدمات | تعداد | جمع |
|---|
تراکت ها ابزارهایی سنتی برای تبلیغ یک کسب و کار هستند که دارای ابعادی کوچک با پیامی کوتاه و فونتی مناسب می باشند. کاربرد تراکت تنها به تبلیغات محصول یا خدمات یک برند محدود نمی شود، بلکه در انتقال پیام های سیاسی، اجتماعی یا مذهبی هم مورد استفاده قرار می گیرد. رعایت نکاتی چون طراحی متناسب با مشتریان هدف، خلاصه نویسی، بولد کردن مزایای کسب و کار، انتخاب فونت و تصویر مناسب، کارایی تراکت تبلیغاتی را افزایش می دهد. از مزایای تراکت می توان به بازاریابی سریع و هزینه اندک آن نسبت به سایر متدهای تبلیغاتی اشاره کرد که اگر ساکن شهر مشهد می باشید، در شهر چاپ می توانید با چاپ تراکت ارزان در مشهد بهترین کیفیت را در تبلیغات خود تجربه کنید.

اولین شاخصه مهم تراکت جنبه تبلیغاتی آن می باشد که با تبلیغ محصول یا خدمتی خاص، برای جذب مشتریان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. سایر ویژگی های مهم تراکت عبارت است از:
از مهم ترین تفاوت های تراکت با پوستر، بروشور و سایر ابزارهای تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تراکت ابزاری کوچک برای چاپ یک پیام تبلیغاتی است که انتخاب درست آن به جذب بیشتر مخاطب کمک می کند، اما در بروشور به دلیل موجود بودن فضای بیشتر برای معرفی خدمات یا محصولات، علاوه بر تبلیغ می توان راهنمای کلی از محصول را نیز ارائه داد.

تراکت ها ابعاد کوچک و محدود تری نسبت به پوسترها دارند به همین دلیل برای تبلیغات کوتاه مدت مناسب هستند. اما پوسترها به دلیل ابعاد بزرگ تر و قابلیت نمایش تصاویر بیشتر اثرگذاری بصری قوی تری دارند که همین موضوع، فرق تراکت با پوستر را نشان می دهد.

تراکت ها بر اساس چند ویژگی مختلف دسته بندی می شوند. یکی از این ویژگی ها جنس کاغذی است که برای چاپ آن ها استفاده می شود که از متداول ترین انواع جنس تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طراحی و چاپ تراکت های تبلیغاتی فرآیندی کاملا تخصصی است که باید توسط طراحان با تجربه شرکت های چاپ و تبلیغات انجام شود که این فرآیند را می توان در مراحل زیر خلاصه کرد:
قبل از طراحی یک تراکت باید جامعه هدف را شناسایی کرد و متناسب با آن طراحی را انجام داد، در غیر اینصورت هزینه خرج شده برای طراحی و چاپ تراکت نتیجه بخش نخواهد بود.
متن تراکت ها باید با فونتی خوانا نوشته شود، به طوری که تمام کلمات آن قابل خواندن باشند و سایز فونت انتخابی نیز نباید خیلی ریز باشد.
با توجه به کوچک بودن ابعاد چاپ تراکت های تبلیغاتی و فضای کم موجود در آن ها، بهتر است در انتخاب کلمات و جملات استفاده شده در محتوای آن دقت کافی را داشت؛ به طوری که مخاطب با خواندن جملات اطلاعات خوبی از ماهیت، قیمت، شماره تماس و آدرس کسب و کار بدست آورد، همچنین متن نوشته شده بر روی تراکت ها باید کوتاه و جذاب باشد.
محتوای تراکت باید به گونه ای تنظیم شود که احساسی در مخاطب برای اقدام سریع ایجاد کند. ذکر زمان بندی تخفیف و یا استفاده از عباراتی چون "همین امروز تماس بگیرید" یا "همین حالا سفارش دهید" در میزان واکنش مخاطب تاثیرگذار است.
یکی دیگر از نکاتی که در طراحی تراکت تبلیغاتی باید مدنظر قرار گیرد، بولد کردن مزایای کسب و کار است. در این زمینه ذکر فهرستی از مزیت های کسب و کار و اشاره به تفاوت آن با سایر رقبا تاثیر گذار می باشد. از جمله این مزایا می توان به تخفیف های فصلی یا مناسبتی اشاره کرد که برای جذب بیشتر مخاطب بهتر است این ویژگی ها با سایز بزرگ و رنگ های جذاب به چاپ برسد.
بخش زیادی از اثر بخشی یک کارت ویزیت متاثر از تصاویر به کار رفته در طراحی آن است. از این رو، استفاده از تصاویری باکیفیت و جذاب و متناسب با هدف کسب و کار امری ضروری محسوب می شود.

سه روش رایج جهت چاپ تراکت ها عبارتند از:
تراکت یکی از ابزارهای مهم و مؤثر در بازاریابی و تبلیغات است که به دلیل هزینه کم، انعطاف پذیری بالا و امکان توزیع گسترده، مورد توجه بسیاری از کسب و کارها قرار گرفته است. از جمله مهم ترین مزایای تراکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:
تراکت نسبت به روش های تبلیغاتی دیگر مانند تبلیغات تلویزیونی، بیلبورد یا دیجیتال مارکتینگ، هزینه بسیار کمتری دارد و برای کسب و کارهای کوچک و متوسط مقرون به صرفه است.
یکی از بزرگ ترین مزایای تراکت، امکان توزیع مستقیم آن به دست مشتریان است. با پخش تراکت در مناطق پر تردد، نمایشگاه ها یا درب منازل، می توان پیام برند را به طور مستقیم به جامعه هدف رساند. با توزیع تراکت در مناطق خاص مانند نزدیک به فروشگاه، مراکز تجاری و محله های پرتردد، می توان مخاطبان هدف را به طور مستقیم تحت تأثیر قرار داد.
تراکت اجازه می دهد که محتوای قرار داده شده به صورت بصری و متنی منتقل شود. می توان از تصاویر، رنگ ها و فونت های مختلف استفاده کرده و اطلاعات مهمی مانند تخفیف ها، پیشنهادات ویژه، آدرس، شماره تماس، توضیحات محصول و کد QR را برای هدایت به وب سایت یا شبکه های اجتماعی در داخل تراکت به صورت جذاب ارائه داد.
با استفاده از روش هایی مانند قرار دادن کدهای تخفیف یا کدهای QR در تراکت، می توان بازخورد و تأثیر کمپین تبلیغاتی را به راحتی اندازه گیری کرد. این کار به کسب و کار کمک می کند تا استراتژی های بعدی خود را بر اساس نتایج بهبود دهد.
تراکت یکی از روش های بازاریابی سریع کسب و کار می باشد که در آن با استفاده از لوگو و پیامی کوتاه، مخاطبان یک کسب و کار خاص هدف قرار می گیرند. تراکت در انواع کاغذ تحریر و گلاسه به روش های افست یا دیجیتال چاپ می شود و از کانال های مختلفی چون نصب روی دیوار و یا توزیع در مکان های پرتردد به دست مخاطب می رسد. بازاریابی سریع از طریق این ابزار مستلزم توجه به نکاتی چون طراحی متناسب با جامعه هدف، انتخاب فونت، تصاویر مناسب و خلاصه نویسی محتوا می باشد که تمام این موارد در شهر چاپ آنلاین رعایت می شود. با اینکه تولید و توزیع تراکت هزینه بر است و اثر بخشی آن فقط به منطقه توزیع محدود می شود، اما به دلیل انتقال سریع تر پیام یک برند، همچنان یکی از روش های کارآمد برای افزایش فروش محسوب می شود.
آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
تلفن تماس : 05191002434
روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
پنج شنبه ها از 8 الی 14
تبلیغات در سایت (خارج از ساعت کاری)
09364257755