سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×

معرفی لوگوی برندهای معروف پوشاک

4 آبان 1404

معرفی لوگوی برندهای معروف پوشاک

لوگوی برندهای معروف پوشاک، ترکیبی از هنر، تاریخ و هویت برندهاست. از لوگوی مینیمال و دو حرف متقابل «G» در گوچی گرفته تا مونوگرام لوکس «LV» در لویی ویتون و دو حرف درهم «C» در شنل، همگی نماد اصالت و شکوه هستند. در میان لوگوهای معروف ورزشی نیز طرح تیک نایک، سه نوار آدیداس و پلنگ جهنده ی پوما، بیانگر سرعت، حرکت و انرژی اند. برندهایی مانند هرمس با کالسکه اسبی و نیو بالانس با خطوط سرعت، میراث و پویایی را تلفیق کرده اند.

معنا و و مفهوم لوگوی برندهای لباس خارجی

لوگوی خوب فقط یک نقش گرافیکی نیست، بلکه می تواند نماینده هویت برند باشد. ویژگی لوگوی خوب نمایش معنا و مفهومی ساده، گیرا و در عین حال هدفمند است. اکثر لوگو برندهای معروف پوشاک این قابلیت ها را دارند. پشت طراحی هر یک از این لوگوهای برندهای مطرح پوشاک، مفهومی خاص و پیامی عمیق نهفته است. در ادامه، با ۱۴ لوگوی شناخته شده در دنیای مد و پوشاک آشنا می شویم.

  • گوچی (Gucci)
  • نایک (Nike)
  • لویی ویتون (Louis Vuitton)
  • شنل (Chanel)
  • هرمس (Hermes)
  • آدیداس (Adidas)
  • زارا (Zara)
  • اچ اند ام (H&M)
  • پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)
  • ویکتوریا سیکرت (Victoria¢s Secret)
  • نیو بالانس (New Balance)
  • اسکچرز (Skechers)
  • پوما (Puma)
  • فندی (Fendi)

گوچی (Gucci)

لوگوی برندهای معروف پوشاک: گوچی

لوگوی برند گوچی از نوع لوگوهای تایپی (Logo type) است که یکی از شناخته شده ترین انواع لوگو در دنیای مد محسوب می شود. این لوگو با وجود سادگی، قدرت و شکوه خاصی دارد. نام Gucci با حروف بزرگ و فونت Serif کلاسیک نوشته شده و دو حرف G متقابل در پایین آن قرار گرفته اند که بخش نمادین لوگو را تشکیل می دهند. به کارگیری فونت Serif در این طراحی شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما مفاهیم عمیقی از اصالت و میراث داری را منتقل می کند. جذابیت اصلی لوگوی گوچی در دو حرف G متقابل است که هم مخفف نام خانوادگی بنیان گذار برند، گوچیو گوچی، و هم تداعی کننده ی بند افسار اسب است؛ عنصری که باعث شد گوچی به نماد اشرافیت و ثروت در صنعت مد تبدیل شود.

نایک (Nike)

نایک (Nike) : لوگوی برندهای معروف پوشاک

لوگوی نایک یکی از ساده ترین، نمادین ترین و موفق ترین لوگوی برندهای معروف پوشاک است که معنای عمیقی فراتر از یک طرح تیک ساده دارد. این لوگو تنها یک المان دارد که شبیه به علامت تیک اما اندکی کشیده تر و نشان دهنده سووش (صدای حرکت سریع در هوا) است. در سال ۱۹۷۱ کارولین دیویدسون (Carolyn Davidson)، دانشجوی طراحی گرافیک در دانشگاه ایالتی پورتلند، از همین ایده برای طراحی لوگوی تیک مانند این برند استفاده کرده است.

دیویدسون چندین طرح ارائه داد و در نهایت، فلیپ نایت یک منحنی ساده و سیال که الهام گرفته از بال نیکه (Nike)، (الهه پیروزی در اساطیر یونانی) را انتخاب کرد. این شکل نماد سرعت، حرکت و پیروزی است، دقیقا آنچه نایک می خواست برای محصولات ورزشی اش منتقل کند. دیویدسون برای این طراحی فقط ۳۵ دلار دریافت کرد، اما سال ها بعد، وقتی نایک به غول صنعت ورزش تبدیل شد، شرکت به دیویدسون ۵۰۰ سهم اهدا کرد که حالا ارزش این سهام میلیون ها دلار است.

لویی ویتون (Louis Vuitton)

لویی ویتون (Louis Vuitton)

در جمع لوگوی برندهای معروف پوشاک هیچ نمادی نمی تواند به اندازه ی لوگوی لویی ویتون حس و حال لوکس مطلق بودن را منتقل کند. لوگوی برند لویی ویتون در واقع یک طرح مونوگرام (Monogram) است که از دو جزء تشکیل شده است. حروف L و V که درهم تنیده هستند به همراه نمادهای گل و شکل های هندسی که در کنار حروف قرار می گیرند.

حروف درهم تنیده L و V از مخفف نام بنیان گذار برند (Louis Vuitton) الهام گرفته شده است. اما فونت استفاده شده در نگارش دو حرف L و V از نوع Serif است. یک فونت بسیار سنگین، ساده و کاملا خوانا که به خوبی حس ثبات، قدرت و اعتبار این برند را منتقل می کند. در لوگوی لویی ویتون از چندین نقش گرافیکی نیز استفاده شده است. گل چهار پر نمادی از شکوه و اصالت در معماری گوتیک است و گل ستاره ای به ظرافت، درخشش و رؤیاپردازی توجه می کند.

لوگوی این برند علاوه بر لوکس بودن، داستانی از نوآوری و مبارزه با تقلبی سازی را روایت می کند. این لوگو در سال ۱۸۹۶ توسط ژرژ ویتون، پسر بنیانگذار برند، طراحی شد. لوئی در سال ۱۸۵۴ کارگاهی کوچک برای ساخت چمدان های باکیفیت در پاریس تاسیس کرد، اما با افزایش تقلبی سازی محصولاتش، ژرژ مونوگرام LV را خلق کرد تا به افتخار پدرش و حفاظت از برند باشد. این لوگو ابتدا برای جلوگیری از کپی برداری طراحی شد، اما در دنیای مد به نمادی از اشرافیت، دوام و اصالت تبدیل شد و در سال ۱۸۸۸ با الگوی Damier تکمیل گردید.

شنل (Chanel)

شنل (Chanel)

اگر بخواهیم یکی از پر رمز و راز ترین لوگوی برندهای معروف پوشاک را معرفی کنیم، قطعا لوگوی برند شنل است. لوگویی که در عین سادگی فرمت پیچیده، سردرگم کننده و هیجانی دارد. روانشناسی لوگو شنل، داستانی از جسارت و سادگی را بازگو می کند. این لوگو به سبک مونوگرام (Monogram) و در نهایت سادگی با دو حرف C متفاوت اما متقاطع طراحی شده است.

این لوگو در سال ۱۹۲۵ توسط خود گابریل "کوکو" شنل، بنیانگذار برند، طراحی شد و ابتدا برای بسته بندی عطر مشهور Chanel No. 5 استفاده گردید. کوکو، از دوران کودکی اش الهام گرفته بود، و دو C را به عنوان نماد نام و فامیلی اش (Coco Chanel) درهم تنیده کرد. این لوگو نه تنها هویت برند، بلکه نمادی از انقلاب مد زنان است.

هرمس (Hermes)

هرمس (Hermes)

لوگوی هرمس، با تصویر کالسکه اسبی و سوارکار، نمادی از میراث اشرافی و صنایع دستی است و داستانی از ریشه های سوارکاری را روایت می کند. این لوگو در دهه ۱۹۵۰، بر اساس نقاشی "Le Duc Attelé, Groom à l'Attente" اثر آلفرد دو درو (۱۸۱۰-۱۸۶۰)، توسط امیلی-موریس هرمس طراحی شد. برند هرمس در سال ۱۸۳۷ توسط تیه ری هرمس به عنوان سازنده زین و افسار اسب تاسیس شد و این لوگو، با اسب قدرتمند و کالسکه ظریف، به افتخار آن ریشه ها و تاکید بر کیفیت چرم لوکس ساخته شد. رنگ نارنجی جعبه های هرمس، از کمبود مواد در جنگ جهانی دوم ناشی شد، به بخشی از هویت بصری تبدیل گردید. لوگو از دهه ۱۹۴۰ تکامل یافت و در ۱۹۵۰ به شکل فعلی درآمد. این لوگو نماد سرعت، ظرافت و سنت است که اسب در نقاشی اصلی بزرگ تر از سوارکار نشان داده شده تا بر چرم و صنایع دستی تمرکز کند.

آدیداس (Adidas)

آدیداس (Adidas)

آدیداس یک برند تولید کننده ی پوشاک ورزشی است و لوگوی آن به نماد عملکرد، سرعت و روحیه ورزشی تبدیل شده است. از طرفی یک لوگوی بسیار ساده است که حالا یکی از عنصرهای نمادین در دنیای ورزشی مدرن است. این برند دو لوگوی اصلی دارد که هر کدام مفهوم خاصی را می رسانند:

  • لوگوی سه نوار: لوگوی اصلی برند آدیداس است که توسط بنیان گذار آن آدولف "آدی" داسلر طراحی شده و حالتی شبیه به یک کوه را تداعی می کند. برای همین نماد عبور از موانع، چالش ها و هدفی برای فتح کردن است. این مفهوم کاملا با روحیه ورزشی همخوانی دارد.
  • لوگوی سه خط مایل: مدرن ترین لوگوی برند آدیداس است. این لوگو همان ایده سه خط نواری معروف آدیداس را در یک بخش دایره ای شکل نشان می دهد. این طراحی برای بیان حس انرژی و سرعت است. زیرا حالت مایل خطوط لوگو می تواند حس حرکت انفجاری، چابکی و عملکرد بال مانند را تداعی کند.

زارا (Zara)

زارا (Zara)

لوگوی زارا نمونه جذاب از یک لوگوی مینیمال و مدرن، نمادی از سادگی و سرعت مد سریع است که داستان کارآفرینی اسپانیایی را روایت می کند. این لوگو در سال ۱۹۷۵ توسط آمancio Ortega، بنیانگذار برند، برای اولین فروشگاه در لا کورونیا طراحی شد و از نام فیلم "Zorba the Greek" الهام گرفت. لوگوی اولیه یک برچسب کاغذی مورب با سایه بود، اما در ۱۹۸۰ به فونت serif باریک و سیاه تبدیل شد تا تمرکز بر لباس ها باشد. در ۲۰۰۸ مربعی تر و در ۲۰۱۹ باریک تر شد تا مدرن تر به نظر برسد. زارا، بخشی از گروه Inditex، با مدل fast fashion خود، لوگویی مینیمال را انتخاب کرد تا هزینه ها را کم کند و بر کیفیت تمرکز کند.

اچ اند ام (H&M)

اچ اند ام (H&M)

لوگوی H&M، با حروف قرمز کج و ساده، نمادی از مد مقرون به صرفه و جوان پسند است و داستانی از گسترش سوئدی را بازگو می کند. این لوگو در سال ۱۹۶۸، پس از ادغام Hennes (زنان) و Mauritz (مردان)، توسط ارلینگ پرسون (Erling Persson) معرفی شد. لوگوی اولیه شامل نام کامل با فونت sans-serif بود، اما به سرعت به اختصار H&M در دایره تبدیل شد. در ۱۹۹۹، به فونت دست نویس ایتالیک قرمز درآمد تا دوستانه تر باشد. رنگ قرمز نماد انرژی و دسترسی است، در حالی که سفید پس زمینه سادگی را نشان می دهد. جالب اینجاست که Hennes از "hers" به معنای "برای او" گرفته شده و این ادغام، برند را به مد unisex بدل کرد.

پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)

پولو رالف لورن (Polo Ralph Lauren)

لوگوی پولو رالف لورن، با سوارکار پولویی، نمادی از سبک زندگی آمریکایی اشرافی است و داستانی از رویای آمریکایی را روایت می کند. این لوگو در سال ۱۹۷۲ توسط رالف لورن، بنیانگذار برند، بر اساس بازیکن واقعی Bennie Gutierrez (بنی گوتریز) طراحی شد. لورن، که از ۱۹۶۷ با کراوات شروع کرد، لوگو را برای پیراهن های پولویی ۲۴ رنگی خلق کرد تا نماد ورزش اشرافی و ظرافت باشد. این لوگو ب الهام از لاکوست، اما با تمرکز بر سبک آمریکایی، در ۱۹۷۴ در روزنامه های نیویورک ظاهر شد. جالب اینجاست که لورن نام "Polo" را از ورزش ثروتمندان انتخاب کرد و لوگو را بر مچ پیراهن ها گذاشت.

ویکتوریا سیکرت (Victoria¢s Secret)

ویکتوریا سیکرت (Victoria¢s Secret)

لوگوی ویکتوریا سیکرت، با فونت اسکریپت ظریف و گاهی فرشته، نمادی از رمزآلودگی و جذابیت است و داستانی از تغییر تمرکز را بازگو می کند. این لوگو در سال ۱۹۷۷ توسط روی ریموند (Roy Raymond) برای اولین فروشگاه در کالیفرنیا طراحی شد. نام این برند از دوران ویکتوریایی الهام گرفته شده است، جایی که "رازها" زیر لباس ها پنهان بودند، و لوگو برای ایجاد فضایی راحت برای خرید لباس زیر زنانه توسط مردان ساخته شد. اما در ۱۹۸۲، پس از فروش به لس وکسنر، برند در جهت فروش به زنان تغییر جهت داد و لوگو به فونت ساده تر درآمد. جالب اینجاست که نمایش های سالانه با "فرشتگان" از ۱۹۹۵ لوگو را به نماد فانتزی بدل کرد.

در نحوه ی نوشتن دو حرف V و S المان هایی منحنی با حس و حال زنانه استفاده شده که هویت برند را در زمینه تولید پوشاک زنانه منتقل می کند. در نوشتن هر دو حرف V و S این لوگو از فونت خیلی ظریف با خطوط نازک و ضمائم تیره استفاده شده است.

نیو بالانس (New Balance)

نیو بالانس (New Balance)

نیوبالانس برند آمریکایی که در سال ۱۹۰۶ توسط ویلیام رایلی (William Riley) تاسیس شد، در ابتدا با تولید کفی و پدهای اصلاح کننده ی کفش (supinators) فعالیت خود را آغاز کرد. جالب است بدانیم که ایده ی نام و مفهوم برند از مشاهده ی پاهای مرغ ها به ذهن رایلی رسید!

از نظر هویت بصری، لوگوی نیو بالانس کاملا با روح برند هماهنگ است: ساده، مدرن و پویا.
اولین لوگوی شاخص این برند در سال ۱۹۷۲ طراحی شد. در این لوگو، حروفN و B با هم ترکیب شده اند و خطوطی مورب که به آن ها "speed marks" یا نشانه های سرعت گفته می شود، از میان حرف Nعبور می کنند تا حس تحرک، سرعت و انرژی را منتقل کنند. در زیر این نماد، نام کامل برند "New Balance" درج شده است.

طراح این لوگو تری هکلر (Terry Heckler) است؛ هنرمند و طراح مشهوری که لوگوهای برندهای معروفی مانند Starbucks، Cinnabon و Panera Bread را نیز خلق کرده است. در طول سال ها، تغییرات جزئی در لوگو ایجاد شد. از جمله کاهش تعداد خطوط سرعت از ۱۲ به ۷ و سپس ۵ عدد، و اضافه شدن رنگ قرمز در کنار مشکی و سفید. با این حال، ساختار اصلی و سبک مینیمال آن حفظ شده است. امروزه، لوگوی نیوبالانس با ترکیبNB قرمز و نوشته ی مشکی New Balance به یکی از نمادهای ماندگار صنعت مد و کفش ورزشی تبدیل شده است.

اسکچرز (Skechers)

اسکچرز (Skechers)

لوگوی اسکچرز یک ترکیب بندی ساده و مدرن از نماد و نوشته است که بر پایه تایپوگرافی و یک نماد انتزاعی طراحی شده است. اسکچرز در زمینه تولید کفش های روزمره و خیلی راحت فعالیت می کند.

حرف S در بالای نام برند طراحی مورب و پویایی دارد. خط مورب و جهت این حرف S نیز دنیای پر از انرژی و سرزندگی آن را بازگو می کند. به شکلی که خیلی ساده و اما مؤثر برند اسکچرز را با حال و هوای یک شرکت فعال و پویا نشان می دهد. لوگوی اسکچرز را باید از بهترین لوگوی برندهای معروف پوشاک معرفی کنیم؛ زیرا به خوبی اهداف شرکت را منتقل کرده است.

پوما (Puma)

پوما (Puma)

لوگوی برند پوما از نمادین ترین و پویاترین لوگوهای معروف ورزشی است که در عین سادگی دارای مفاهیم قدرتمندی از حرکت، سرعت و روحیه تهاجمی است. پوما معروفترین لوگوی برندهای معروف پوشاک را دارد. یک پلنگ که در حال پرش است و کاملاً حس و حال ورزشی برند را توصیف می کند.

لوگوی PUMA نماد سرعت، چابکی و قدرت است که از همان ابتدا بازتاب دهنده ی روح ورزش و حرکت بوده است. برند در سال ۱۹۴۸ توسط Rudolf Dassler بنیان گذاشته شد و یکی از نخستین نسخه های لوگو، تصویری از یک گربه سان یک puma بود که از حرف «D» بزرگ می پرید این «D» نماد Dassler بود.

با گذر زمان، طراحی لوگو تکامل یافت: در دهه های ۵۰ و ۶۰ میلادی، قاب های هندسی، متن «PUMA» و خطوط بصری متفاوتی به لوگو اضافه شدند. اما نقطه عطف طراحی لوگو وقتی بود که نسخه معروف «No. 1 Logo» در اواخر دهه ۶۰ میلادی ظهور کرد گربه ای در حال جهش بر فراز نام برند که حس پویایی و حرکتی قدرتمند را انتقال می داد.

در کنار لوگوی گربه، عنصر دیگری نیز برای این برند بسیار شاخص شد: Formstrip (خط منحنی روی کفش) که از سال ۱۹۵۸ معرفی شد و هم اکنون جزء نشانه های بصری اصلی PUMA به شمار می آید.

فندی (Fendi)

فندی (Fendi)

لوگوی فندی، با دو F درهم (Zucca)، نمادی از لوکس ایتالیایی است و داستانی از خانواده و خلاقیت را بازگو می کند. این لوگو در سال ۱۹۶۶ توسط کارل لاگرفلد برای برند رم محور طراحی شد. ادل و ادواردو فندی در ۱۹۲۵ با لوگوی سنجاب شروع کردند، اما لاگرفلد FF را در ثانیه ها کشید. Zucca به معنای "کدو"، الگویی شاد است. نکته جالب توجه این است که در ۱۹۲۵ سنجاب هدیه عاشقانه بود.

جمع بندی

در دنیای مد و ورزش، لوگوی برندهای معروف پوشاک نقشی فراتر از یک نشانه بصری دارند و به هویت، اصالت و فلسفه ی هر برند جان می بخشند. از دو حرف طلایی G در گوچی تا نماد درهم L و V در لویی ویتون و حروف متقاطع C در شنل، هرکدام بیانگر میراث و تجمل اند. در سوی دیگر، لوگوهای ورزشی مانند تیک نایک، سه نوار آدیداس و پلنگ پوما، مفاهیمی چون سرعت، چابکی و پویایی را به نمایش می گذارند. این لوگوها ثابت کرده اند که طراحی هوشمندانه می تواند هویت یک برند را به نمادی ماندگار در ذهن میلیون ها نفر تبدیل کند.

تماس با ما
  • آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
    بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3

    تلفن تماس : 05191002434

ساعت کاری
  • روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
    پنج شنبه ها از 8 الی 14

    تبلیغات در سایت(خارج از ساعت کاری)
    09364257755

نمادهای اعتماد