سبد خرید خالی است.
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
محصول و خدمات | تعداد | جمع |
---|
کاتالوگ و بروشور دو ابزار کاربردی برای تبلیغات است که تفاوت هایی مانند حجم اطلاعات، هدف و کاربرد و.. دارند. از این رو کسب و کارها با بررسی تفاوت های اصلی میان کاتالوگ و بروشور و زمان های مناسب برای استفاده از هر یک از آن ها راحت تر می توانند بهترین گزینه را برای تبلیغات خود انتخاب کنند. با مراجعه به بهترین چاپخانه مشهد می توانید انواع بروشور و کاتالوگ را با بهترین کیفیت ممکن سفارش دهید.
کاتالوگ یک سند چاپی جامع است که از آن برای معرفی گسترده و دقیق محصولات یا خدمات یک شرکت استفاده می کنند. کاتالوگ ها دارای تصاویر با کیفیت بالا، توضیحات کامل، ویژگی ها، مشخصات فنی، قیمت ها و اطلاعات تماس هستند. این ابزارها عمدتا متشکل از چندین صفحه هستند و گاهی اوقات به ده ها یا حتی صدها صفحه نیز می رسند. کاتالوگ ها باید به صورت دائم بروزرسانی شوند تا اطلاعات جدید و لازم در مورد محصولات و خدمات را به مشتریان ارائه دهند.
به عبارتی می توان گفت که هدف اصلی از انتشار کاتالوگ، ارائه اطلاعات جامع و دقیق به مشتریان است تا به این ترتیب با دانش کافی برای خرید از محصولات یا خدمات، تصمیم گیری کنند. در واقع مشتریان با استفاده از این اطلاعات می توانند محصولات را به طور دقیق مقایسه کنند و بهترین گزینه را انتخاب نمایند. کسب و کارهایی که محصولات و خدمات متنوعی دارند، مانند فروشگاه های بزرگ، شرکت های تولیدی و صنعتی، معمولا از کاتالوگ ها استفاده می کنند.
بروشورها نوعی سند تبلیغاتی کوچک هستند که برای معرفی یک محصول خاص یا یک مجموعه محدود از محصولات طراحی می شوند. بروشورها بر خلاف کاتالوگ ها اطلاعات مختصر و مفیدی را به صورت خلاصه در مورد ویژگی ها و مزایای محصول یا خدمات ارائه می دهند. این ابزار تبلیغاتی اغلب به صورت تاشو طراحی می شوند و طراحی های جذاب و رنگارنگی دارد که موجب جلب توجه مشتریان می شود.
هدف اصلی استفاده از بروشورها، ارائه اطلاع رسانی کلیدی و سریع به مشتریان و جلب توجه آن ها است. از بروشورها عمدتا در نمایشگاه ها، فروشگاه ها، رویدادهای تبلیغاتی و جلسات حضوری استفاده می کنند. این ابزارهای تبلیغاتی به علت اندازه کوچک و وزن سبکی که دارند، به سادگی قابل حمل هستند و مشتریان می توانند به راحتی آن ها را به همراه داشته باشند.
کاتالوگ و بروشور تفاوت هایی زیادی دارند که شامل موارد زیر است:
اصلی ترین فرق کاتالوگ و بروشور، میزان اطلاعاتی است که هر یک از آن ها ارائه می دهند. کاتالوگ ها اطلاعات جامع و دقیقی در مورد تعداد زیادی از محصولات یا خدمات ارائه داده و معمولا چندین صفحه دارند. این اطلاعات شامل جزئیات دقیق، تصاویر محصول، نمودارها و جداول می شود که به مشتریان کمک می کند تا تصمیم گیری هوشمندانه تری داشته باشند.
در مقابل بروشورها هستند که اطلاعاتی مختصر و مفید ارائه داده و تمرکز آن ها روی یک یا چند محصول یا خدمات خاص است. این ابزارهای تبلیغاتی معمولا شامل نکات کلیدی و ویژگی های مهم هستند و سرعت عمل بالایی در جلب توجه مشتریان دارند.
کاتالوگ ها به منظور ارائه نمای کلی و جامع از تمامی محصولات و خدمات یک شرکت استفاده می کنند، طراحی شده اند و مرجعی کامل برای مشتریان هستند. مشتریان با کمک آن ها می توانند به صورت کامل با محصولات و خدمات شرکت آشنا شوند و تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.
ولی بروشورها، بیشتر برای معرفی سریع و تبلیغ مستقیم یک محصول یا خدمات خاص مورد استفاده قرار می گیرند و هدف آن ها جذب سریع توجه مشتریان و ارائه اطلاعات مهم درکوتاه ترین زمان ممکن به آن ها است. از بروشورها میتوان به عنوان یک ابزار تبلیغاتی مؤثر برای تبلیغات در رویدادها و نمایشگاه ها استفاده نمود.
یک فرق کاتالوگ و بروشور در طراحی و ساختار آن است. کاتالوگ ها به شکل کتابچه های بزرگ با طراحی ساده و منظم ساخته میشوند و حاوی جداول، نمودارها، و تصاویر متعددی هستند که اطلاعات بیشتری به مشتریان ارائه می دهند. از طرفی بروشورها طراحی جذاب، رنگارنگ و خلاقانه تری دارند و عمدتا به صورت تاشو، جیبی یا با اشکال خاص طراحی می شوند تا توجه مشتریان بیشتری را جلب کنند. از مهم ترین ویژگی های بروشورها می توان به استفاده از رنگ های زنده، تصاویر بزرگ و تیترهای جذاب اشاره کرد.
تولید کاتالوگ ها به علت تعداد زیاد صفحات و حجم اطلاعات بالایی که دارند، معمولا زمان بر و هزینه بر است. علاوه بر این توزیع آن ها نیز به علت اندازه و وزن بیشتر، به برنامه ریزی های دقیق تری نیاز دارد. اما بروشورها سبک و کوچک هستند و به سادگی چاپ و توزیع می شوند و دارای هزینه کمتری برای تولید و انتشار هستند. بروشورها معمولا به شکل دستی توزیع شده یا در مکان های مختلفی قرار می گیرند و مشتریان به آسانی می توانند به آن ها دسترسی پیدا کنند.
دیگر فرق کاتالوگ و بروشور مربوط به مخاطبان هدف است. کاتالوگ ها می توانند گزینه مناسبی برای مشتریانی باشند که به اطلاعات کامل و دقیق نیاز دارند و می خواهند به مقایسه محصولات مختلف بپردازند. این ابزارهای تبلیغاتی یک مرجع اطلاعاتی محسوب می شوند و مشتریان میتوانند به عنوان یک منبع اطلاعاتی معتبر به آن ها نگاه کنند.
این در حالی است که از بروشورها برای جذب مشتریان بالقوه و ارائه اطلاعات سریع به آن ها استفاده می شوند. به عبارتی بروشورها گزینه مناسبی برای مشتریانی هستند که به دنبال اطلاعات سریع و مختصر هستند.
با توجه به فرق کاتالوگ و بروشور انتخاب اصولی یکی از آن ها برای اهداف تبلیغات و بازاریابی کسب وکارها بسیار حائز اهمیت است. در موارد زیر بهتر است که از کاتالوگ استفاده شود.
در مواردی که کسب وکارها دارای طیف گستردهای از محصولات یا خدمات هستند و به ارائهی اطلاعات کامل و جامع به مشتریان نیاز دارند.
در صورتی که محصولات نیاز به توضیحات فنی دقیق و جزئیات بیشتری دارند.
در صورتی که مشتریان شما به دنبال مقایسه محصولات و دریافت اطلاعات کامل هستند، کاتالوگ می تواند انتخاب مناسب تری باشد.
در مواردی که بخواهید مشتریان را به خرید محصولات کمتر شناخته شده خود، تشویق کنید.
استفاده از بروشور در موارد زیر می تواند انتخاب مناسب تری باشد.
هنگامی که می خواهید یک محصول یا خدمات خاص را به طور ویژه تبلیغ کنید و به شکل مختصر ویژگی های آن را بیان کنید.
در رویدادها، نمایشگاه ها و ملاقات های حضوری که به توزیع سریع اطلاعات نیاز است، بروشور به علت اندازه کوچک و جذابیت بصری، انتخاب بهتری خواهد بود.
در مواردی که هدف کسب وکار شما جذب سریع توجه مشتریان و همچنین ارائه اطلاعات کلیدی در کوتاه ترین زمان به آن ها است بروشور استفاده می شود.
اگر می خواهید اطلاعات مختصر و جذابی را به مشتریان بالقوه خود برسانید و آن ها را برای کسب اطلاعات بیشتر کمک کنید.
مشخصات |
بروشور |
کاتالوگ |
تعداد صفحات |
کمتر از 5 صفحه |
بیشتر از 5 صفحه |
حجم سفارش |
کم و دلخواه |
زیاد |
حجم اطلاعات سفارش |
کم و دلخواه |
انبوه و گسترده |
مخاطب هدف |
شرکت های کوچک یا تک محصول |
شرکت های بزرگ و برند |
زمان آماده سازی سفارش |
کمتر |
بیشتر |
کاتالوگ و بروشور دو ابزار کاربردی و مهم در بازاریابی و تبلیغات هستند که تفاوت هایی مانند حجم اطلاعات، مخاطبان هدف، طراحی ساخت و تولید توزیع دارند. با شناخت فرق کاتالوگ و بروشور و انتخاب صحیح میان آن ها می توان با تبلیغات هدفمند مشتریان بیشتری را جذب نمود. از این رو کسب و کارها با توجه به نوع محصولات یا خدمات خود، مخاطبان هدف و استراتژی بازاریابی خود، باید بهترین گزینه را میان این دو انتخاب کنند. برای چاپ بروشور یا کاتالوگ می توانید شهر چاپ آنلاین را انتخاب کنید.
آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
آدرس چاپخانه : بلوار شهید صادقی (سازمان آب)،
بین شهید صادقی 16 و 18
تلفن تماس : 05191002434
روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
پنج شنبه ها از 8 الی 14