سبد خرید
×
حذف از سبد خرید
محصول محصول از سبد خرید حذف شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به خرید بعدی اضافه شود؟
بله خیر
خرید بعدی
محصول محصول به سبد خرید اضافه شود؟
بله خیر
اخطار!
عدم اتصال به اینترنت
بستن
  محصول و خدمات تعداد جمع
0
فهرست
×

فلایر تبلیغاتی چیست و چه فرقی با تراکت دارد؟

5 مهر 1403

فلایر تبلیغاتی یکی از راه های بازاریابی برند است که نسبت به تراکت و بنر، کمتر شناخته می شود. در بسیاری از مواقع خیلی از افراد نمی دانند که دقیقا تراکت چیست و آن را با فلایر اشتباه می گیرند و تفاوت زیادی بین آن ها قائل نمی شوند. اما هر یک از این شیوه های تبلیغاتی کاملا متفاوت از یکدیگر هستند و نمی توان آن ها را جایگزین یکدیگر دانست. فلایر به برگه هایی گفته می شود که در اندازه بزرگ تر و با طراحی حرفه ای تری نسبت به تراکت ها چاپ می شوند. همچنین اطلاعات جامع تری می توان بر روی فلایر چاپ کرد که این امکان در تراکت ها محدود تر می باشد، زیرا تراکت معمولا برای انتقال سریع و خلاصه پیام تبلیغاتی به کار می رود.

معرفی فلایر تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی چیست

فلایر تبلیغاتی نوعی از تبلیغات چاپی و کاغذی است که به صورت یک صفحه یا چند صفحه طراحی می شود و از طریق آن محصول یا خدمات به مخاطب معرفی می شود. فلایر تبلیغاتی اغلب در سایز À4 چاپ می شود و در پوشه هایی متناسب با سایز کاغذ قرار می گیرد.

توسط فلایر می توان اطلاعات خوبی از برند را معرفی کرد؛ مانند معرفی مختصر شرکت یا سازمان، معرفی محصولات و خدمات به همراه تصویر، بیان چشم اندازهای پیش روی شرکت و ارائه موفقیت ها، که همه این موارد اطلاعاتی هستند که می توان بر روی فلایر تبلیغاتی قرار داد. طراحی فلایر تبلیغاتی باید بسیار منحصر به فرد و خلاقانه انجام شود تا تاثیر مثبتی بر روی مشتریان بگذارد و شرکت ها بتوانند به اهداف بازاریابی خود از طریق توزیع فلایرها برسند.

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت چیست؟

تفاوت فلایر تبلیغاتی با تراکت

فلایر تبلیغاتی و تراکت هر دو از روش های بازاریابی برند هستند که شباهت ها و تفاوت های زیادی با هم دارند. بسیاری افراد از این موضوع مطلع نیستند که تفاوت فلایر و تراکت چیست؛ و هر دو را با هم یکی می دانند که این موضوع باعث می شود نتوانند بهترین گزینه برای بازاریابی برند خود را به درستی انتخاب کنند. تراکت و فلایر با وجود شباهت های فراوان، ویژگی های منحصر به فردی دارند و هر یک برای اهداف بازاریابی متفاوتی به کار گرفته می شوند. مهمترین تفاوت فلایر و تراکت عبارتند از:

ابعاد کاغذ چاپ

فلایر تبلیغاتی اغلب بر روی کاغذ با سایز A4 چاپ می شود، اما ابعاد کاغذ تراکت از این سایز کوچک تر است و از کاغذهای A5 برای چاپ آن استفاده می شود.

وزن کاغذ چاپ

وزن کاغذهای استفاده شده برای فلایرهای تبلیغاتی، اغلب بالا است تا باعث شود کیفیت آن در طول زمان حفظ شود. همچنین در مواقعی برای افزایش کیفیت از روکش سلفونی برای فلایرها استفاده می شود؛ اما در مقابل برای چاپ تراکت ها از کاغذهایی با وزن پایین یا متوسط استفاده می کنند.

نوع کاربرد

فلایر تبلیغاتی برای معرفی خدمات یا محصولات جدید به کار گرفته می شود، اما تراکت به دلیل ابعاد کوچکتر خود اطلاعات بسیار کلی و محدودی را به مشتریان ارائه می دهد.

قیمت چاپ

هزینه چاپ فلایر بیشتر از تراکت است؛ از این رو چاپ فلایر به موسسه ها و شرکت های تازه تاسیس که بودجه محدودی دارند توصیه نمی شود.

کاربردهای فلایر تبلیغاتی

کاربردهای فلایر تبلیغاتی

فلایر تبلیغاتی کاربردهای گسترده ای دارد و برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شود که از رایج ترین کاربردهای این ابزار تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • معرفی محصول جدید در نمایشگاه ها و رویداد های اجتماعی
  • اطلاع رسانی و آگاهی دادن برای معرفی یک برند
  • جذب مشتریان هدفمند
  • ارائه اطلاعات کامل در مورد یک کالا یا خدمت جدید
  • اعلام رویداد سیاسی، مذهبی، اجتماعی و ...

آشنایی با اصول مهم در طراحی فلایر تبلیغاتی

طراحی فلایر تبلیغاتی

اگر قصد طراحی فلایر تبلیغاتی با ظاهری استاندارد را دارید، باید با تمام نکات و اصول طراحی فلایر آشنا باشید، که از مهمترین اصول طراحی فلایر تبلیغاتی عبارتند از:

سایز کاغذ

یکی از اصول بسیار ساده در طراحی فلایرها، توجه به سایز کاغذ است. بهترین سایز کاغذ برای این روش تبلیغاتی سایز A4 است؛ زیرا فلایرها را اغلب برای دسترسی آسان تر در پوشه قرار می دهند.

خلاقانه بودن

از اصول بسیار مهم در طراحی فلایر تبلیغاتی، به خرج دادن خلاقیت است. فلایرها باید به نحوی طراحی شوند تا ضمن ارائه توضیحات کامل، خسته کننده و یکنواخت نباشند. در صورتی که از متن طولانی استفاده کنید، خواننده خسته می شود و به مطالعه آن ادامه نمی دهد که این موضوع در نهایت سبب شکست شما در بازاریابی برند می شود. برای جلوگیری از این کار، پس از یک پاراگراف کوتاه از تصاویر مرتبط و با کیفیت یا حتی نمودارها استفاده کنید.

استفاده از چاپ چهار رنگ

رنگ ها نقش بسیار زیادی در جلب نظر مخاطبان دارند، ولی اگر در استفاده از رنگ ها زیاده روی کنید، سبب خسته شدن چشم مخاطب می شود و مخاطب به خوبی نمی تواند بر روی اطلاعات تمرکز کند. از همین رو چاپ چهار رنگ بهترین چاپ برای فلایرهای تبلیغاتی است. بهتر است از رنگ های مکمل و رنگ های متناسب با برند مربوطه در چاپ فلایر استفاده شود.

گرماژ کاغذ

یکی از اصول بسیار مهم در طراحی فلایر، توجه به گرماژ کاغذ است که در کیفیت نهایی فلایر تاثیر زیادی دارد. گرماژ کاغذ فلایر باید از کاغذهای معمولی بیشتر باشد تا کیفیت و دوام آن بالا رود. همچنین بر روی کاغذ با گرماژ بالا می توان از انواع چاپ برجسته استفاده کرد که نقش زیادی در جذابیت و زیبایی فلایرها دارد.

نحوه توزیع فلایرهای تبلیغاتی

توزیع فلایرهای تبلیغاتی

شما می توانید با توجه به مخاطبین هدف خود و نحوه ارتباط با آن ها، فلایرها را به صورت دیجیتالی یا چاپی توزیع کنید. نحوه توزیع هیچ تاثیری در اطلاعات درج شده بر روی فلایر ندارد و در هر دو روش چاپی و دیجیتالی حاوی اطلاعات مهمی مانند معرفی محصولات و خدمات، ویژگی های شرکت، قیمت محصولات و خدمات، تخفیف ها، شرایط فروش، راه های ارتباطی و ... خواهد بود.

توزیع دیجیتالی فلایر به علت اینکه روش نسبتا جدیدی است، برای مالکین کسب و کارها ناشناخته تر از توزیع با روش چاپ است. در توزیع دیجیتالی مرحله چاپ حذف می شود که سبب پایین آمدن هزینه در این روش تبلیغاتی می شود. در روش توزیع دیجیتالی، فلایر طراحی شده را به صورت بنرهای تبلیغاتی در وب سایت های مختلف به نمایش می گذارند و یا در شبکه های اجتماعی منتشر می کنند.

جمع بندی

فلایر تبلیغاتی یکی از روش های بازاریابی سازمان ها و برندها است که به صورت چاپی و دیجیتالی ارائه می شود. فلایرها معمولا در مکان‌ های عمومی یا رویدادها به همراه بسته های تبلیغاتی توزیع می شوند و می توانند به صورت هدفمند به گروه های خاصی از مشتریان ارسال شوند. فلایر به دلیل مزایایی چون هزینه مناسب، هدفمند بودن، در اختیار قرار دادن اطلاعات جامع و مشتری پسند، یکی از ابزارهای بسیار موفق و موثر برای بازاریابی سازمان ها و شرکت ها است که امکان چاپ آن در شهر چاپ آنلاین با کیفیت بالا فراهم می باشد.

تماس با ما
  • آدرس دفتر مرکزی : مشهد، چهارراه خیام، خیابان بیستون
    بیستون 6، پلاک 1، طبقه اول، واحد 3
    آدرس چاپخانه : بلوار شهید صادقی (سازمان آب)،
    بین شهید صادقی 16 و 18

    تلفن تماس : 05191002434
    روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8 الی 16
    پنج شنبه ها از 8 الی 14

نمادهای اعتماد